2 hari yang memenatkan

~Lihatlah sekitar alam... ~
~Dunia luas terbentang...~

6 Jan 2009, Tues


Arini pepagi wa pi antaq Cik Mc Ja neh pi KLIA kerna berjaya mem'posting'kan dirinya ke negeri Bujang Senang di sinun... setelah berjaya meraih jawatan seorang yang sanggup menjadi lilin demi menerangi ummat pelajar sekalian Srwk itu.. huhuhu.. Jauhnya hang pi Ja... susah lah kita nak berjogging berpoya-poya lagi selepas neh... huhu.. Memula plan nak nek kete aku yang akhirnya naik kete kawan sepersekolahannya dulu, Puan Zan.. So kami berempat -termasuk ayahandanya-yang sanggup datang dari jauh demi menghantar puteri bongsunya ittew pun bergerak lah dari rumahnya di Pinggiran Putra yang berhampiran Pasar Borong Selangor ittew.

Kami sampai di KLIA tepat jam 9am. Pastu kumpul2 la reramai.... hanya dia sahaja lah dari IPB Bangsar yang tersesat di tengah2 sekumpulan chegu2 lepasan KPLI dari Maktab Perguruan Raja Melewar, N.9 ittew.... Awat la hang Ja ehh..

So lepas dia berlepas kami pun balik larr.... and aku pulak meneruskan beberapa agenda yang perlu aku selesaikan..

Menjelang 6pm baru sampai umah.. huhu.. finattt weehh..

5 Jan 2009, Mon.

Oleh kerana timbulnya beberapa masalah2 'teknikal' yang di luar humanistik.. (huhu.. hebatnya ayatt..) aku merasakan perlu untuk aku membuat 'sesuatu' sbg langkah pencegahan ke atas apa2 jua yang memungkinkan melibatkan aku kelak.. who knows kan.. huhu...

So, i have decide to go and make at least a P.R for any prevention regarding the intrude of all my sites and emails. So by noon, Lyana and me go to Shah Alam-Jabatan Siasatan Jenayah Komersil-to meet a DSP, which is a friend of Lyana. This is our second met. As before, we met at Blue Wave lobby and tell what actually is.

So... bila mendengar sume2 tu... DSP neh memberi pendapat dia lah bahawasanya mmg sudah nyata terdapat satu bukti nyata akan 'pencerobohan' ke atas email2ku dan juga sume sites tadi, namun dia suruh aku bukak je sume yang baru.. habis citer.. katanya... Dan dalam masa yang sama, memerhatikan dan memantau juga apa tindakan yang seterusnya yang akan dilakukan oleh 'that person'. Kalau2 mmg sudah nyata dan ada bukti jelas dia mengugut or s/thing like macam jenayah2 yang lebih besar spt penyebaran bahan2 yang tidak sepatutnya.. then baru lodge the report.. kerna.. katanya, jikalau report sudah di lodge, maka pihak polis akan terpaksa menjalankan tugasnya dan perlu menghubungi 'that person' dan statementnya akan turut di ambil, which is akan melibatkan hal yang lebih besar, rumit dan merepek2 lagi.... Tambah lagi sewel.. maka akan lebih kreatif dan sewel lah arakian demikiannya... huhu...

Maka dengan itu, memandangkan tahap kesabaranku aku yg memanglah teramat tingginya ini.. Jadi aku masih boleh bersabar lah dan akan melihat bagaimanakah lagi corak 'permainan' atau 'perang minda' yang dijalankannya lagi... Jadinya, pada tengah hari itu hanya ada sesi 'HEAR SAY' sahaja lah dahuluu...

Begitulah adanya....

Selepas itu kami beredarlah dari situ dan setelah itu kami pun pergilah ke beberapa buah tempat lagi di sekitar bandaraya Shah Alam ittew demi menyelesaikan perjuangan kami yang masih belum selesai... ekekkee... Pastu, dah petang... dak Lyana neh suruh lah aku pi hantaq dia kat area Subang plak.. maklum.. orang ada pakwe kat situ.... So, kami decide utk pergi ke Mydin di USJ neh.. sesambil menunggu dia makan2... beli belah sat, aku tetiba terlintas untuk meng ess emmm essss seseorang yang tinggal area berdekatan, kawan yang turut terbabit di dalam peristiwa keterbalikkan kerusi hari ittew di Mines, maka dia call cakap dia masih di pejabatnya, maka akan keluar dari opisnya dalam jangka masa stgh jam lagi.. maka kami berjanjilah kalo ada masa jumpa lah nanti... So, dipendekkan cerita oleh kerna aku pun tiada hal melainkan balik sahaja ke rumah.. Maka dia kata tggu sajalah sehingga dia sampai... Lps dia sampai kami jalan2 area sini sahaja dan makan2 rojak and borak2.. pastu membalikkan dirilah akan aku ke rumah selepas beberapa jam kemudiannya ittew....


Sekiann..


Comments

Popular posts from this blog

Edisi Jalan-Jalan : Ber-CH- lagik...

Novel : Kemelut Kasih - Part 33

Novel : Kemelut Kasih - Part 27