Thursday, January 1, 2009

...2009 & 1430H ...

~Lihatlah sekitar alam... ~
~Dunia luas terbentang...~

Tahun Masihi
Berkata Ibnu Hurairah "setiap kali datangnya tahun baru, membuat ku risau dan resah kerana semakin singkat umur ku! Semakin dekatnya ajalku! Semakin tipisnya waktu pengampunan ku terhadap hari perhitungan ku...!"

Selamat Tahun Baru dan semoga Allah ampunkan segala dosa2 yang pernah, telah dan sedang kita lakukan dengan sebab terlupa, sengaja atau jahilnya kita sebagai khalifah Allah di muka bumi ini...

Tahun Hijrah
Maghrib tiga malam yang lepas (28/12/08) telah diangkatnya KITAB SIJILIN bagi KEBAIKAN dan KITAB ILIYIN bagi KEJAHATAN yang kita lakukan tahun lalu. Datangnya tahun baru 1430H diturunkan KITAB BARU untuk dicatit MALAIKAT RAKIB dan ATID di atas bahu dan kiri kita.
TAUBATLAH serta insafi segala dosa kita. Bertekad jadi hamba tuhan yang taqwa membuat yang di suruh, menjauhi yang terlarang... menjadi lebih baik... itupun belum cukup untuk menjamin SYURGA kerana amalam terlalu sedikit... tetapi gerun akan API NERAKA.

Cuma RAHMAT ALLAH dapat membantu. Semoga tahun baru membulatkan tekad, mengukuhkan azam untuk meneruskan perjuangan.. it is a journey - not a destiny.

Amin ya rabbul alaminnn..

No comments: