Thursday, March 18, 2010

Boling -2

Pembetulan

Bebehsss.... pembetulan..
Bukan ari Sabtu tapi Ahad 21 Mar'10 ini, hokay..

makasih...

Wednesday, March 17, 2010

Boling

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~


Kawan-kawan...
Dah lama kita tak jumpa lepak lepuk kan..


Kebetulan ari Sabtu (21 Mar'10) neh ada tournament boling..
jom join jom..... RM 25/3 frame...

berminat... page me... hehehe....


jomm arrrr......

Monday, March 15, 2010

Nyampah!!

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...~

Nyampah!!!
Pagi2 lagi dah spoil.. huhu..
sedang2 elok ai turun nak pi keje..
tapi buang sampah dulu la tapi kan..
tgk2.. tayar kete ai pancit, hokay... huh!

Terus aku naik balik.. bukak lappy neh dulu..
tggu kul dekat2 kul 9am, baru col bengkel..
soh anta owang.. seb baik bengkel tu dah kenai chek..
bertahun dok servis ngan dia kan... dari si kancil dulu
sampai yg skang... skang dah otw dah...

opis pun dah col cakap lambat sket..
ok la.. everything's go smooth...

harap xde nak kuar banyak2 la neh..
adehh dehhhh....

ok, dia dah sampai... chow

Sunday, March 14, 2010

Sayang


~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...~

Hurm, sayang.. satu perkataan namun luas pengertiannya..
Bukan senang nak meraih kasih sayang dari orang ni kan..
Terkadangnya senang sangat dan berlebih-lebihan pula..

Apapun, ikut suka dan keserasian masing-masing lah.. So, kat sini.. macam biasa la.. blog ai kan lebih pada ensiklopedia.. ekeke.. So ai nak kongsi pembacaan dan penemuaan ai lar ye.. ;)

PERKARA KECIL YANG BUAT SI DIA SAYANG KEPADAMU


SATU
Setiap kali kenalkan dia kepada teman2, "puji" kemahiran atau minat kebanggaannya secara tersirat. Contoh dia macam ni la "Ini Ahmad. Aku tau korang berdua suka dgn motorbike kan. So aku rasa ko boleh la dengar cerita dia.."

DUA
Cipta percutian yang membolehkan hampa nikmati makanan kegemaran yang biasanya tidak diambil seperti biksut ke.. kerepek ke... atau.. ya AISKRIM, maybe..

TIGA
Bila sidia bersikap ganjil, hulurkan minuman, snek atau majalah kegemarannya senyap-senyap. Lepas tu terus pergi. Layanan yang sebegitu menunjukkan kita ambil berat dan bila kita beredar tanpa dipaksa, dia ada sedikit ruang lepaskan geram dan selesaikan masalahnya sendiri.

EMPAT
Lelaki jarang terfikir nak rehatkan tubuh yang kepenatan. Jadi layaninya dengan urutan istimewa... ;)

LIMA
Bila kamu berada di kedai wangian, ambil tester wangian kegemarannya agar si dia tidak gopoh mencari ganti bila dah nak habis nanti... ;)

ENAM
Bila si dia pulang selepas habiskan projek besar atau buat pembentangan mendebarkan, sediakan hidangan makan malam untuk ucap tahniah dan raikannya. Lebih istimewa jika dibuat di halaman rumah.

TUJUH
Susun DVD dengan lima filem kegemarannya di kedudukan teratas..

LAPAN
Upgrade permainan video kesukaannya - dan naikkan egonya sebagai hero dgn memuat turun updates terkini secara online

SEMBILAN
Bila berada di restoran mahal, berikan komen paling bagus kepada minuman pilihannya. Dia pasti sukakan pujian pada citarasanya yang tinggi

SEPULUH
Pelajari apa saja kemahiran daripadanya - b/mana menyambung wayar lampu ke.. menanam tomato ke.. main snooker ke.. dan tunjukkan kepadanya bila ada peluang

Last but not least


SEBELAS
Simpan sedozen minuman tin Tongkat Ali dalam peti ais. Jangan memandang rendah kepada sejumlah cinta dan penghargaan yang diaspirasi dan diperolehi daripada hidangan minuman sejuk dan segar ketika cuaca panas..... (Wahh!!)

Wanita


~Lihatlah sekitar alam...
Dunia luas terbentang..

Dah ada yang lelaki.. ini pulak pasal wanita...
walau dah berulangkali baca.. ulangkali tgk...
tak salah nak ulang tepek balik kan.. hehehh

When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind.

When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply.

When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around.

When a GIRL answers ' I'm fine ' after a few seconds ... she is not at all fine.

When a GIRL stares at you she is wondering why you are lying.

When a GIRL lays on your chest .. she is wishing for you to be hers forever.

When a GIRL wants to see you everyday...she wants to be pampered.

When a GIRL says ' I love you ' .. she means it.

When a GIRL says ' I miss you '... no one in this world can miss you more than that.

Life only comes around once make sure u spend it with the right person ....


Find a guy...who calls you beautiful instead of hot.

who calls you back when you hang up on him.

who will stay awake just to watch you sleep. Wait for the guy who ...kisses your forehead.

Who wants to show you off to the world when you are in your sweats.

Who holds your hand in front of his friends.

Who is constantly reminding you of how much he cares about you and how lucky he
is to have you.

Who turns to his friends and says,'That's her!!'If you open this you have to repost it, guy or girl, or you will have bad luck for the rest of your life!!!!!

Pengakuan Lelaki



~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...~

Hasil dari baca sepintas lalu kt kosmo
Meh kita lihat few petikan yang boleh kita kongsi kongsi meyy.. heheh

1. Lelaki suka wanita lemah lembut tapi taklah sampai longlai sangat.. Asalkan sopan santun tapi jangan pulak nampak over.. (sbg perempuan, saya pun stujuk! hehe)

2. Sukanya kalau teman wanita seperti baju. Tapi pastikan saiznya betul, kalau tersilap nanti lelaki tu pula akan rasa macam tidak istimewa (hurm, mcm mana tu ya..? ok, rasanya faham...)

3. Lelaki sebenarnya suka dengar perempuan bercerita taapi janganlah asyik bercerita masalah sahaja (kui kui)

4. Lelaki sebenarnya sangat sensitif apabila bercakap hal berkaitan duit!   (wellllllll..)

5. Bila lelaki seperti mengelak daripada kamu, berikannya ruang sebab mungkin dia berdepan masalah tertentu yang langsung tak babitkan kamu pun..                      (Oww, okay!)

6. Jika tiba2 lelaki diamkan diri semasa tengah mengurat wanita, itu sebabnya dia tak tahu apa-apa. Dia sekadar nak baca fikiran supaya tahu apa yang perlu diucapkan semula bila wanita itu dah habis bercakap
(macam tu ke....)

7. Lelaki memang suka menilai dari luaran sahaja... (esp pasal wanita!)              (hurmm, okay..!)

8. Bila dah penat berjanji temu, memang dia akan balas pertanyaan si dia dengan 'okey', 'boleh' dan 'no problem'!               (standard...)

9. Lelaki suka diamkan diri sebab tak mahu ada masalah tambahan kepada masalah yang sudah sedia ada.
     (faham tu...)

10. Lelaki pun suka kalau wanita yang call, seperti mana wanita juga..    (yang ni pun faham jugak, kadang2 jer buat tak faham... ngeeeee)

Saturday, March 13, 2010

FREN

~Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang..~


To Love without condition
To talk without intention
To give without reason, and
To care without expectation .....

is the heart of TRUE FRIEND ;)

Ehemm!!

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~

Ehem!! he he hehh...

Giler lama aku tak hapdet blog neh kan.. adoii..
Hurm, kalo ikutkan.. date last entry aku tu pun..
satu peristiwa besar jugak la yg happen kt aku...

kereta ku dicurik! sian aku kan.. huhuu..
dan banyak perkara yag berlaku diantara..
tapi hapdet lagii malas lar ank hapdet.. what to do...
rajin sangat kan.. hihi..

Well, Alhamdulillah... kete dah jumpa balik...
sebulan jugak hilang.. dalam bengkel 2 bulan
awal tahun baru ble guna balik... so pi keje ngan kete pinjam je
kete pinjam pulak.. mmg dengki betul ngan aku

aaasyikkk la buat pasal je... adoiii.... sian ah kak..

Skang dah masuk bulan Mar'10 baru nk hapdet... bagus betul.. hihi..


k nnti hapdet lagi...

tata

bye 4 now

:-D