Sunday, March 14, 2010

Sayang


~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...~

Hurm, sayang.. satu perkataan namun luas pengertiannya..
Bukan senang nak meraih kasih sayang dari orang ni kan..
Terkadangnya senang sangat dan berlebih-lebihan pula..

Apapun, ikut suka dan keserasian masing-masing lah.. So, kat sini.. macam biasa la.. blog ai kan lebih pada ensiklopedia.. ekeke.. So ai nak kongsi pembacaan dan penemuaan ai lar ye.. ;)

PERKARA KECIL YANG BUAT SI DIA SAYANG KEPADAMU


SATU
Setiap kali kenalkan dia kepada teman2, "puji" kemahiran atau minat kebanggaannya secara tersirat. Contoh dia macam ni la "Ini Ahmad. Aku tau korang berdua suka dgn motorbike kan. So aku rasa ko boleh la dengar cerita dia.."

DUA
Cipta percutian yang membolehkan hampa nikmati makanan kegemaran yang biasanya tidak diambil seperti biksut ke.. kerepek ke... atau.. ya AISKRIM, maybe..

TIGA
Bila sidia bersikap ganjil, hulurkan minuman, snek atau majalah kegemarannya senyap-senyap. Lepas tu terus pergi. Layanan yang sebegitu menunjukkan kita ambil berat dan bila kita beredar tanpa dipaksa, dia ada sedikit ruang lepaskan geram dan selesaikan masalahnya sendiri.

EMPAT
Lelaki jarang terfikir nak rehatkan tubuh yang kepenatan. Jadi layaninya dengan urutan istimewa... ;)

LIMA
Bila kamu berada di kedai wangian, ambil tester wangian kegemarannya agar si dia tidak gopoh mencari ganti bila dah nak habis nanti... ;)

ENAM
Bila si dia pulang selepas habiskan projek besar atau buat pembentangan mendebarkan, sediakan hidangan makan malam untuk ucap tahniah dan raikannya. Lebih istimewa jika dibuat di halaman rumah.

TUJUH
Susun DVD dengan lima filem kegemarannya di kedudukan teratas..

LAPAN
Upgrade permainan video kesukaannya - dan naikkan egonya sebagai hero dgn memuat turun updates terkini secara online

SEMBILAN
Bila berada di restoran mahal, berikan komen paling bagus kepada minuman pilihannya. Dia pasti sukakan pujian pada citarasanya yang tinggi

SEPULUH
Pelajari apa saja kemahiran daripadanya - b/mana menyambung wayar lampu ke.. menanam tomato ke.. main snooker ke.. dan tunjukkan kepadanya bila ada peluang

Last but not least


SEBELAS
Simpan sedozen minuman tin Tongkat Ali dalam peti ais. Jangan memandang rendah kepada sejumlah cinta dan penghargaan yang diaspirasi dan diperolehi daripada hidangan minuman sejuk dan segar ketika cuaca panas..... (Wahh!!)

3 comments:

LoveHaterZ said...

nanti i dah ada bf, i dtg sini semula n checkout the tips..haha!

Honeydew said...

hahahaaa...

bagus bagus...

psstt, ni ai bagi pada sapa tu yg ada bf tu... wakakkaa...


*jgn marah haaa... ekek! :-D

LoveHaterZ said...

owhh..i tau.. i tau.. org tu tu kan? kan? akakaka