Besday ku & Memori..

~Lihatlah sekitar alam..
dunia luas terbentang..~


Hi Kawan-kawan... Berjumpa lagi kita..
Pemaleh betul aku ni kan... Paling tak hapdet pun ngan info2 jer la..
(tapi susah jugak dgn kena taip gak ttuu.. :o) )

Hurm.. again, it is 30th Apr.. makin bertambah matang lagi usiaku..
Tima kasih ucapan2 dari mu rakan2, sahabat2.. kawan2... adik badik..
mahupun rakan2 cyber.. atas sume ucapan yg indah2... tima kasih banyak2...
Moga sume doa2 mu dimakbulkanNYA..
Aaaaminnnn


Apapun, kali ni again aku nak citer suatu yang terkesan di hati..
Aku nak imbas kembali sewaktu 30th Apr 2009, setahun yg berlalu..

Aku ingat lagi, pagi tu.. dalam pukul 9am.. tetiba Emaku call..
aku ingat biasa la for morning greetings & wish happy besday
aku sambut panggilan dengan biasa.. Ema pun mulakan ucapan dgn biasa
dan ucapan hari lahir utkk ku... kemudian dia cakap..

"Dew.. ko dah tau belum?"
"Tau apa ni..?"
"Ayah JM meninggal.. baru pagi ni.."
aku terpempan, tekejut... serius terkejut.. sebab setahu aku Pakcik bahardin mana ada sakit2 yang serius kan..
"Betul ke ni.. Innalillahiwainna ilaihirajiuunn..."

pastu kitorang sambung2 cakap lagi, dan membayangkan bagaimana keadaan kawan kami JM.. sementelah dia anak tunggal perempuan.. mesti manja ngan ayah kan.. dan plan mungkin nak ikut balik kg. JM.. Namun tidak kesampaian...

Apapun, mudahan JM dan keluarga tabah.. Tiap insan akan menemui pertemuan dan perpisahan ini.. hanya bila dan di mana tidak kita ketahui.. Siapa akan meninggalkan.. siapa jua yang meninggalkan.. juga tidak kita ketahui... kerana sesungguhnya itulah hukum alam.. Perjanjian yang sudah pun kita meterai semenjak di Loh Mahfuz..

Di Hari 30th Apr 2005.. 5 tahun nan lepas.. ada juga berita gembira.. di mana, rakan cyber seterusnya menjadi rakan baik di alam realiti ini. Puan Bedah aka Zabedah aka Yusnira Yusoff telah diijabkabulkan dengan pasangan sehati sejiwa sejolinya... Inche Andy... So, kami beberapa worang adalah berkonvoi ke bandar Taiping sana that time...
Apapun Bed.. moga nko, Andy and family gembira selalus.. okes...

hurmm... itu lah setakat yg aku rajin nak menulis ni kan... kui kui..
pemaleh tahap babun neh datang lagi.. camane nk jadi penulis neh... adoii.. :p

chow..

Comments

Popular posts from this blog

Edisi Jalan-Jalan : Ber-CH- lagik...

Novel : Kemelut Kasih - Part 33

Novel : Kemelut Kasih - Part 27