Musim Cuti Sekolah dan Majlis

"Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang.."


Cuti sekolah tiba lagi... Tapi, jem jalan macam takde beza sangat la..
Kureng sket jer... apa kess....? bila korang nak cuti berjemaah ni weh..?
Sila la cuti reramai sket. hokay.. senang ai nak pi koje.. ekeke.. :p

Ok, Musim cuti sekolah.. maka bertambah2lah undangan kawen kan...
CUma aku rasa kebelakangan ini sudah agak berkurangan... Maklum, kebanyakan kawan sebaya udah ramai yang lepas kan bertahun tahun dahulu... (kui kui.. :p huuu~~)
Taim sendirik je tak kunjung tiba lagi... adess....

Ok la.. malas nak mukadimah lama2.. (maklum lama tak menulis kan.. har har harrr.. haruuu..) so semalam, aku ada 3 undangan.. 2 kawen (1 ex-osmate, satu anak kawan, dan satu undangan pertunangan kawan se-opisy). Satu dekat Temerloh, satu dekat Kelantan dan satu dekat Ampang.. so aku pilih pergi di Ampang.. Maklum... Sabtu neh ada keje audit mengaudit kan.. so... Ampang la gaya yang paling afdhal utk ku pergi..

So, g sana... sempat ber-snap gambo ngan Susan Menon, hokay.. umah dia sebelah jer ngan kawan aku, Fara neh... Baik sangat... Mustafa Kamal (MK) pun ada sekali.. Tapi tak snap la gambo ngan dia.. Aku tgk depa neh idup serba sederhana... Lepas kenduri tu, Mus neh terus bergerak utk shooting... Anak-anak dia tersangat la wallawey.. comei.. Anak dia yg ex-first wife-Dayang-yang pompuan tu pun comei.. dan ramah gak... Sempat la borak2 ngan dia... pun ngah survey2 tu katanya... tapi belum tau lagi bila nak langsung la... Anak MK yg adik pada yg meninggal jatuh kondo dulu tu pun ada sekali... comei jugak... putihnyaa.. pendek kata sume anaknya lawo2 la.. cuma aku tak snap jer gambo depa.. huhu..


So, petang settle.. so sebelum balik masing2 ada upacara tapau mengtapau.. kelakar giler... bagus betul.. lebih baik dr terbuang begitu sahaja kan.. kan.. hehe.. So, pastu balik aku pi umah adik aku, Ana and wanie... Ana, Nusi dan dua anaknya kuar ke JJ... seb baik ada Wanie tak ikut.. so lepak2... sampai pas Maghrib dia balik... then aku pun beransur... gitu aja la.. takde menarik mana pun....

Apa kesss.....





belah kanan, Dayang.. belah kiri adik yg meninggal tuh


Fara and adik badiknya.... Selamat Menempuh Alam pertunangan, Fara.. Semoga berkekalan sehingga ke jinjang pelaminan... dan berkekalan selamanya..



Comments

Popular posts from this blog

Edisi Jalan-Jalan : Ber-CH- lagik...

Novel : Kemelut Kasih - Part 33

Novel : Kemelut Kasih - Part 27