Saman oh Saman!

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~


Hehe, maklum la.. hari ni kan 14 Dec'10. Tarikh apa yer..?
Tarikh apa kawan2..? tak tau... Yang tak tau takpe, daku memahami sebab kome
'budak baik' esp. yg memandu ittew la... *wink* Kalau yg agak2 nakal, agak lasak sikit mungkin paham tarikh hari ini tarikh apa.. *sengih kerang*

Ok, selain arini adalah hari ulangtahun kelahiran Ana, adikku yg dah beranak dua itu *sengih lagi*.. Hari ini adalah tarikh akhir untuk bayaran 50% discount utk S to the A to the M to the A to the N... yeaahh, SAMAN!! keh keh keh... Kalau tak bayar, nak bayor roadtax problem weh... *keh keh keh lagi*

Aku ada 4 saman... (tak le banyak nau kan..) *sengih dan sengih, sengih lagi* Dua/tiga daripadanya adalah dari yg be-be-be-berapa tahun terdahulu. Satu tu dari tahun 2001 tak silap.. di saman atas dasar NO HELMET, apa kes..? sedangkan itu adalah keretaku yg terdahulu.. huhehooo.... Skang dah tukaq pakai kete len dah hah... Bayorkan je la... Satu seatbelt (baru je kena bulan lapan aritu, first time kena, haha!-rasain, lho!) Satu speeding.. pun dah lama dah neh 2002 kot.. *jelir* satu lagi halangan lalulintas kot.. adesss... parking tempat yg tak sepatutnya la kot tuh... *senyum merah, tunduk*

Huh, seb baik dah settle dah hari Sabtu haritu.. 11 Dec'10 wa dah bayar, hokay.... - Bangga sebab dah bayar neh *hinsshhh, hinsshhh* Pagi2 Sabtu aku dah bersiap nak pi balai Polis Jalan Bandar, KL nun... So, pi la ngan Wanie (adik aku gaks).. konon pagi la sangat kann.. kul 915 am baru smpai.. tgk dari luar dan kat jalan macam takdak oghang jerk... Aku parking kt dalam kawasan kete eksiden kena tunda tuh - sebab pree pun ya, sebab lagi satu.. tu jer tempat yg aku tau, hehe.. -Lagipun, kete ni pernah masuk situ pun tahun lepas.. huhu-kes kecurian then kena langgar dan lari then kena baiki then and then, then, then.... Lagi satu sebab berdepan jer ngan balai polis tuh.. so, dokek yo kan...

Masuk pintu, abang (ke adik? hehe) tanya, nak pegi mana cik..? Aku cakap, bayar saman... Mata dah pandang satu notis SEGALA URUSAN SAMAN SILA KE KAUNTER BELAKANG. Ahdik Ahbang Puhlis tu pun cakap la... "ramai tu...." aku senyum dan iya kan jer la... cepat2 jalan konon nak nombor cepatkan.. Sekali, ameeekkkkk!! ramai kau..
Aku pun pi la picit nombor, dan berjaya la dapat nombor 1191 pada pukul 9.16am tak silap.... tgk tgk, nombor sekarang adalah pada nombor (lupa dah) tapi... 100 nombor ke hadapan.. WHAT!! *mata buntang* heh, tak heran la... dengan sebegitu ramai.. aku pasrah jer la.. Janji settle dan bayor sebelum tarik tutup 14 Dec'10 kannn, kann.....


BALAI POLIS TRAFIK JALAN BANDAR, Key Ell....

Tambahan Roadtax dan insuransku dah kena renew hujung bulan ini! Itu lah pasalnya... hahahaa.. kalo tak mau kena bayar roadtax nam bulan jer. Heh... so, dah ada diskaun 50% neh.. apalagi... jom jom jomm... jom bayar! bayar! -ikut nada jom heboh, hokay- *sengih*

Kebetulan, dalam dok jalan ketepi amek tempat sebab dah dipenuhi sekalian ummat nak bayor saman tuh.. aku nampak satu pakcik sedang duduk dibangku menunggu terkuit2 panggil aku ngan tangan dia.. Aku pun pi la.. dia tanya, dapat nombor berapa? Aku pun cakap la sambil tunjuk angka giliran aku.. 1191.. Aku pandang pakcik tu, sempat gak buat penilaian seimbas lalu.. kemas, segak dan masih tegap walau mungkin dalam usia 60 plus mungkin menghampiri 70 gak kot -but look 50 plus-... pastu dia cakap, kebetulan, dia ada teramek 2 nombor tadi.. dia tunjukkan la satu nombor pada aku... 1 0 3 5.. waahhhh!! Alhamdulillah..... cuba tolak, 1191 dengan 1035, berapa dapat murid2..? yeaaaa.. 156 lebih awal... Aku tgk, nombor yg pakcik tu amek dalam pukul 9.04 minit pagi, aku 9.16 pagi... cuba tgk in between nombor2 itu ditekan.. perghh!!


tu dia nombor giliran yg berjaya ditukaQ!

Rezeki jangan ditolak.. musuh jangan dicarik.. aku amek sambil ucap terima kasih dan bagi nombor asalku kt Pakcik Othman neh.. Mungkin dia ble bagi kat org lain pulak.. Aku tanya la nama dia pastu.. Org berbudi kita berbahasa la kan.. So cuba la berborak.. lagipun taktau nak pi mana lagi dah, ramai benau orangnya.. aku tanya la, anggota pun nak kena bayau saman gak ke..? sebab pelik kan.. dia terkejut kot, walau berpakaian civillian. ble lagi org cam. Dia cakap bayar yg dah lama-lama-lama punya.. I see.. Borak serba sedikit. Wanie pun join, datang pulak satu akak neh main menyampuk2.. Pakcik tu bagi nombor aku pada dia pulak.. Sebab akak tu dapat nombor 1248 (selang 5 6 minit jer) Sudahnya kami berempat yg tak kenal banyak pulak boraknya jadik perhatian org2 sekeliling pulak.. ekekkee... Pastu datang lagi satu family neh, mak ayah anak, punn join sama.. ekkee.. buat kawan la pulak... Masa mula2 kaunter yang dibuka hanya 3.. kemudian menjadi 6 kaunter kot.. dan pantas. Gambo2 kalo rajin aku upload kendian. ;)

So, dum dam dam dumm.. dalam jangkamasa sejam dan settle semua.. dalam ten ten, aku dah settle dah... anggaran awal yg ble tahan banyaknya... aku hanya perlu bayor RM 170.. waahhhhh!! tu yg hepi sakan tuh..... Hilang satu masa-elah.. hehe..

Balik tu terus pi KLCC plak. Kul 11 kt sana, makan2 then pi PC & Electronic Fair kat KLCC (Convention Centre) plak... sempat lagi membuang duit kat situ.... Fuhhh!! Oh, my new notebookku.... hiiiiiii~~


dah balik tu teruih kami ke KLCC, besttt! dapat belon ngan laptop.. :D



NotakakisikukiriHD: Ok, pada sesapa yg tak bayor saman lagi tu.. copek2 la yer... Selepas hari ni katanya diskaun dah turun jadi 30% sehingga hujung tahun... Pastu, awal tahun back to normal kot?? Ntah... just wait and see... hihi...

Comments

LoveHaterZ said…
aikkk??? beli new lappy nampakkk.. jeles nih!! yang penting nnt jgn lupa bawak g bagan..hehe!

aritu aku teman Kom g bayar saman kat ampang, perghhh..jenuh tunggu no giliran beb.. kaunter dah ler 3 jer, pastu yg aktif cuma 1.. tu belum lagik yg jenis potong que.. haih! Kom kena belanja aku makan la pasni sbb aku teman..haha

Popular posts from this blog

Edisi Jalan-Jalan : Ber-CH- lagik...

Novel : Kemelut Kasih - Part 33

Novel : Kemelut Kasih - Part 27