Wednesday, June 29, 2011

OTH, miss miss misssss




~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~


One Tree Hill...
miss miss missssss sangat nak tgk citer neh...
misssss Lucas soo soo much.. hihi.. *senyum gatal* :D :P

ahh.. layan je la pics bawah neh buat jamu mata sket :D











Saturday, June 25, 2011

Mari Dengar Satu Cerita : Bila Lelaki Kehilangan Tulang Rusuknya



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ
~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?

LELAKI: Kamu!!!

WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?

LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku.

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!".

LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"

Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.

LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.

LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.

Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di

hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?

WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?

LELAKI: Belum.

WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan.

Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai. Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah terlambat...

Kerana itu, jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh hati... Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai? Kira merasakan akan menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.

Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan akibat yang akan diterima??

NotakakisikukiriHD : *sad*
the moral is : fikirkan dahulu akibat sebelum bertindak/bercakap :(
dua : belum ketemu pemilik rusuk yg kehilangan lg.... urmm...

Mari Dengar Satu Cerita : Si Hitam dan Si Putih



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ


~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~

Tersebutlah kisah di zaman dulu. Di sebuah kampung, ada dua orang sahabat rapat. Nama dua sahabat ini ialah Hitam dan Putih. Teramatlah baik mereka ini sehinggakan orang ramai mengatakan mereka ini adik beradik.

Nak di jadikan cerita, satu hari berlakulah sengketa besar antara mereka. Besar sungguh sengketa mereka hingga mulai dari hari itu mereka tidak lagi bertegur sapa. Bukan itu sahaja, disebabkan teramat marahnya Hitam terhadap Putih, habis semua cerita buruk Putih yang sebelum ini disimpan oleh Hitam diceritakan kepada orang lain. Biasalah manusia, nak menyedapkan cerita-cerita ini, Hitam mula menokok tambah sana sini rahsia Putih.

Putih amatlah sedih dan marah apabila mendengar cerita-cerita yang dihebahkan oleh Hitam itu. Disebabkan itu, Putih jatuh sakit. Makin lama semakin teruk penyakit Putih hinggakan orang-orang kampung merasakan hidup Putih sudah tidak lama lagi. Maka orang-orang kampung bersungguh-sungguh memujuk Hitam agar berdamai dan memohon maaf dengan Putih. Mula-mula disebabkan ego, Hitam berkeras tidak mahu memohon maaf. Tapi orang-orang kampung itu tidak berputus asa. Maka teruslah mereka memujuk Hitam hingga lembut hati Hitam.


Maka pergilah Hitam menziarahi Putih. Hitam memohon maaf dari Putih. Namun Putih hanya berdiam diri sambil memandang sayu terhadap Hitam. Setelah berkali-kali Hitam cuba memohon maaf, Putih menyatakan beliau boleh memaafkan Hitam dengan syarat Hitam membelikan untuk beliau seguni kekabu. (bahan yang digunakan untuk mengisi bantal). Bergegaslah Hitam pergi mencari seguni kekabu. Puaslah Hitam mencari kekabu tersebut di pasar. Nasib menyebelahi Hitam apabila Hitam berjaya membeli kekabu tersebut dari seorang wanita tua.

Hitam lalu bergegas semula ke rumah Putih dan menyerahkan kekabu tersebut kepada Putih. Sekali lagi Hitam meminta Putih memaafkan beliau. Kali ini, sebelum beliau memaafkan Hitam, beliau meminta Hitam menaiki satu tempat yang paling tinggi di kampung mereka itu dan kemudian menebarkan segala kekabu dalam guni itu agar kekabu itu berterbangan dan memenuhi segenap pelusuk kawasan di situ.
.
Hitam tidak banyak soal. Dia lantas memikul guni kekabu itu dan mencari tempat paling tinggi di kampung mereka itu. Cari punya cari, sudahnya Hitam ternampak sebuah bukit dan tiadalah tempat yang lebih tinggi dari puncak bukit tersebut. Dengan susah payah, Hitam mendaki bukit tersebut sambil memikul guni kekabu itu. Sampai di puncak, Hitam termenung sejenak memerhatikan keindahan alam. Setelah puas, Hitam mula menebarkan segala kekabu dalam guni tersebut hingga tiada langsung kekabu dalam guni itu. Hitam memerhatikan kekabu itu terbang ditiup angin hinggakan ada kekabu yang terbang itu hilang dari pandangan beliau. Dilipat guni yang kosong itu dan hasrat Hitam mahu membuktikan apa yang dipinta Putih telah ditunaikan beliau.

Dengan hati yang girang, Hitam berjalan menuju ke rumah Putih. Sangkanya kali ini, Putih pasti akan memaafkan beliau. Sampai sahaja di rumah Putih, ditunjuk guni yang kosong itu kepada Putih. Hitam dengan penuh harapan memohon maaf kepada Putih. Putih memandang tepat smbil berkata dengan perlahan-lahan. "Hitam, jika kamu benar-benar ingin aku memaafkan kamu, aku ada permintaan terakhir. Aku pasti memaafkan kamu jika kamu laksanakan permintaan aku ini. Aku mahu kamu kutip segala kekabu yang telah kamu tebarkan dari puncak bukit itu tadi!" Terduduk Hitam mendengar permintaan Putih itu.
.
Apa pelajaran dari cerita ini?


Fitnah itu amat menyakitkan. Belum tentu sakitya boleh sembuh walaupun banyak tenaga, masa dan wang digunakan untuk menyembuh penyakit terkena fitnah ini.

NotakakiskikukiriHD : satu, cerita ini hasil perkongsian dari blog iluvislam.com, banyak lagi citer menariks.. kalau berminat boleh baca di sana ;)
dua, dalam hidup kita.. di sekeliling kita pun tidak lari dari kisah2 sebegini... i'm sure of it.. apapun, ambil masa seketika sebelum sesuatu tindakan.. fikir secara rasional.. berbaloikah setiap tindakan3 kita itu.. dan apa kesannya di masa mendatang... ;)

Jom tgk gambo : PHUKET

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...





NotaskikukakikiriHD : Gambo ini di update pada 16 Sept'11.. masa tgh rajin.. baru satu... heheeh.. kalo rajin nk hapdet lagi la.. auumm!

Ciciciciciiii

Cicicici.....
Cini cada cuatu ceyite....

Cimut cahabat ciput....

Catu cari, cimut can ciput calan² ci cepi coyam. Cimut cuyuh ciput cama² cancing cikan. Capi ciput cidak cahu. Ciput cengajak cimut cama² cuduk ciacas cunung. Cimut cetuju. Cemeka cama² cengok culan can cintang chumel² cangat².. Cemeka ceyentak caca "Ceciannnnnn coyangni... Cucah² caca citer citee......"

Ciiciiii ciiiii ciiiiii........ :D


NotakakisikukiriHD: ciciciciciii.. coyang cesti cudah cecena, cannnn...

Ceritera INFO : RAHSIA DI SEBALIK HOBI KITA..




~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~


hehe edisi copy paste dari blog lama ke blog baru...
ala.. kira hapdet cincai2 sebagai buat perangatkan balik je la kan..


Hmmm..
Setiap orang di dunia ni pastinya b’beza di antara satu sama lain kann.. (cewah, siyesnya ayatt….) heheh… Selain dari perbezaan dari segi fizikal hatta rohaniah, jugak mental… maka hobi pun tentu b’beza jugak kan… (huh.. susahnya nak straight to the ‘ampang point’ ekekek.. (padahal nak cakap pasal hobi je neh..) Korang hobi wat apa eks..?? Aku.. erm… macam-macam… apa kata kita try check and teliti apa yg aku ada baca nie… ntah yea ntah kena tidak.. hobi kita.. dan makna disebaliknya ni, b’kaitan personaliti kita la…. Y not we give a try to check kan…. Check it out here………….

MENGUMPUL

Haaa… pada sapa yg suka mengumpul tu.. tak kira la setem ke.. perfume ke.. beg ka… dan sebagainya lagi tuh, disifatkan sebagai INSAN YG B’JIWA SENI (cewah). Sifat SABAR yang ada dalam dirinya sering m’dapat perhatian namun agak sukar gak la untuk mendekati individu atau makhluk atau insan kategori ni, namun.. haa.. harus diingat.. jika kamu benar benar gitu memahami jiwanya, maka kamu bolehlah diibaratkan sbg pasangan yg ideal gitu kerna ini terbukti bahwa kamu ini sehati sejiwa seadanya… heheheh…

MEMBACA

Hmm.. aku rasa pasti ramai dalam kategori ni… baca paper, baca signboard.. pun baca jugak hapa.. hehehe…

Ok… kita teruskan… Hmm.. mgkin ramai la di kalangan kita b’pendapat individu/makhluk/insan yg suka membaca ni agak membosankan..(yea ke..? huh.. I don’t think so..)– emo jap sbb aku suka m’baca.. hehe.. – ok, teruskan… Mereka ni bukanlah kategori ‘ulat buku’ (btol tu..aku stuju.. nak baca buku skolah kan main susah.. kalo novel ke.. buku citer ke.. lajuuu jek… hehe..) ops.. OT lagik… ok, sambung lagi… Sebaliknya ya kenkawan, hobi membaca yang diterapkan byk membantu mereka dalam meMATANGkan diri. (betul tuh.. betul…. Aku stujuuuuu :D) Usulkan apa jua topik utk dibualkan, pasti kamu akan m’perolehi respons yg baguss punya…kerna mereka ini pandai dan BIJAK MENYESUAIKAN DIRI walao dalam apa jua keadaan sekalipun. Walaupun segelintir mereka kelihatan pendiam, hakikatnya, mereka bolehlah diibaratkan sbg PEMERHATI… observer la bak omputih kata… ;)


MELANCONG
Sesuai ngan hobi (yg mahal :D) ini, mereka dikatakan memiliki JIWA yg agak SENTIMENTAL..(sentimental ya.. bkn sakit mental taw.. :D) dan cintakan keindahan. Ada segelintir b’pendapat individu dari kategori hobi ini memiliki sikap yg KURANG SABAR dan ‘moody’. (ya la kot, tatau lak.. tak penah jumpa secara rapat lagi ngan org camni.. tatau s/ada depa tak suka melancong, atau minat melancong, tapi takleh pi sbb duhet tak cukup2..hehehe..). Walaubagaimanapun, haaa.. dgr sini yea kenkawan.. mereka ini disifatkan sbg individu yg memiliki sifat KEPIMPINAN YG TINGGI dan memiliki tahap pengetahuan yg.. pergh.. mengagumkan… begitulah adanya…


MEMELIHARA BINATANG

Haaa… aku rasa ramai kot kenkawan kita dalam kategori ni kan… ramai yg suka bela kucing.. bela monyet.. bela buaya kan.. wakakaka.. 9apa la aku m’kerepek neh.. hishh..)

Ok… PENYAYANG dan SENSITIPP dikatakan sifat yg dapat dilihat dgn jelasss dalam individu jenis ini. Selain ittew ye kawan2, mereka juga dikatakan memiliki sifat B’TANGGUNGJAWAB dalam diri dan sedia m’hulurkan bantuan kpd sesiapa sahaja yg memerlukan. (Haaa.. ble la carik mereka… err.. ABG BES suka pelihara kucen kan… leh arr carik dia mintak tulun kan.. kekeke). Ok, sambung lagi.. namun, dalam perhubungan pula, mereka dikatakan memiliki SIFAT KUAT CEMBURU dan ada kalanya gemar mengongkong pasangan! (pergh!) so… welll.. bak kata pepatah, hati2 sblm memilih pasangan… (maksudnya kena tgk haiwan apa yg dorang pelihara la kot noo..?) :p

MEMBELI BELAH/WINDOW SHOPPING
(Mesti raaamaaaai dalam kategori ni kan, kannn..)

Periang dan manja, mungkin itulah gambaran paaaling t’dekat tentang keperibadian kepersonalitian individu mahupun makhluk ataupun insan dari kategori ini. Waktu yg terluang akan dipergunakan dgn sebaik mungkin sehingga ada yang b’pendapat individu dari kategori ini bagaikan ‘tak reti nak dok diam’. (hmm, ya ke..?) Selain itu juga, mereka juga disifatkan sbg individu yg B’FIKIRAN JAUH serta BIJAK MENGATUR PERJALANAN HIDUP. Mereka juga dikatakan ALAH dgn PERKATAAN C.I.N.T.A, sebaliknya mereka lebih gemar hidup sendirian di samping memiliki ramai teman.. (hmm.. ye ke… leh caya ke ni..)


Ya kenkawan, sekian lah serba sedikit ilmu yg aku baca dan ceduk dari sebuah majalah tempatan… ditokok tambah dgn sound effect dan komen haku sendirik… ekekeke…. CHEERSSS… ;)

Sunday, June 19, 2011

Edisi Jalan-jalan : Trip ke Phuket!



~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~

Owhh.. besok dah koje...

Setelah seminggu daku bercoti.. bersantai2 di Phuket dari 12-15 June'11, besttt sesangat..... sangat2...... esok dah naik koje.. huhuhu... ok ok... semangat, semangat...

Mood : Amek mood... hnsshhhhh.....

Notakakisikukiri : kalo ada masa ai tepek gambo.. kalo idok, kat fb ajer la yer... hihihihiiiiii.... walla!


add : tgh rajin, so tepek bebeberapa ;) <<-- update on 25th June'11


departure.. taim menunggu


Air Asia, now.. everyone can fly

day 1

patong beach

siang ronda2.. malam kita tgk cik pon la.. hihi

day 2



edisi penjelajahan pulau2


hehe sempat lagi pose gedikss

day 3

kami pindah hotel dan ber-safari

sebelum pindah, jenjalan area Patong beach and Burasari


dah pindah to 2nd hotel, see... kami amek seaview, perghh.. mmg best ahh!!

sempat ber-oxcart riding

elephant riding

main ball ngan elephant

elephant massage-ing

dan banyak la lagi.. sampai malam la pendek kata

day 4

city tour dan pastu balik.... jom balik!

nak balik bilik after bekfast

tapi sebelum tu nk tunjuk sket perubahan laut sedari kul 5/6am kan..
Phuket sejam awal dari Mesia neh

ini dah kul 6am waktu Phuket, waktu Mesia kul 7am


ini dah kul 9-10 am.. laut membiru dan langit menggelap


edisi ombak menghempas bebatuan pantai

ok la ok la, tunjuk scenery area Secret Cliff la pulak






ok la, cukup2 la tu.. skang kita tgk Burasari pulak ek.. yg we all stay di hari ketama hingga ketiga..





Ceritera DIRI : June


~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~

Buat warga Gemini & Cancer.. here we go..

JUN

.. 1 Jun
Pandai, dapat bergerak dengan cepat, agung, suka bergaul, terlalu suka hidup mewah dan sembrono dalam hubungan percintaan sehingga ia mudah terjerat oleh jenis kelamin lain.
.. 2 Jun
Otaknya cerdas, tangkas, terampil dalam mengerjakan sesuatu, pandai berbicara dan memiliki sifat-sifat istimewa. Umumnya ia gemar akan kesusasteraan dan ilmu pengetahuan.
.. 3 Jun
Welas kasih, gagah berani, artistik, banyak bergerak dalam kalangan masyarakat luas dan agak ambisius. Sekali waktu suka berfoya-foya dan memperlihatkan sifat yang aneh.
.. 4 Jun
Pandai, pikirannya bebas dan asli, gesit dan gemar akan pekerjaan sosial, suka akan kesenian terutama seni suara. Hatinya mudah tergerak, karena itu kalau tidak waspada ia bisa tertipu.
.. 5 Jun
Baik, tenang, simpatik, otaknya cerdas, pendapatnya asli, mudah tersinggung dan sering jadi mangsa orang yang bermulut manis.


.. 6 Jun
Pandai bergaul, suka tampil ke muka, otaknya terang dan pandai bercakap-cakap yang menawan hati orang serta ia suka sekali berfoya-foya.
.. 7 Jun
Belas kasih, gerak-geriknya sangat gesit, suka tampil ke depan dalam segala kegiatan, agak ambisius dan gila hormat. Ia bisa berhasil dalam memimpin sesuatu.
.. 8 Jun
Otaknya cerdas, pandai bicara, agak berlaku sembrono dan pandangannya kurang luas serta artistik. Ia bisa menjadi pemimpin dengan tekad maju terus pantang mundur.
.. 9 Jun
Hidupnya romantis, sabar, tenang, manis budi bahasanya, suka musik dan barang-barang kesenian serta berbakat untuk menjadi orang cerdik pandai. Jika ia berpendidikan rendah dapat bersifat sangat sombong.
.. 10 Jun
Terbuka, gagah berani, otaknya cerdas dan dapat mengambil rindakan dengan tegas. Ia bisa menjadi orang terpelajar, apalagi jika ia dapat memusatkan pikirannya.


.. 11 Jun
Sangat pandai, suka berlaku bijaksana, gemar akan kesenian terutama musik dan kesusasteraan. Ia bisa berhasil dalam pekerjaan sebagai seorang pengarang.
.. 12 Jun
Suka akan hal-hal yang bersifat artistik, murah hati, teliti dalam mengerjakan sesuatu dan gemar akan kesenian. Bisa berhasil dalam mengemudikan perusahaan atau dalam usaha yang berhubungan dengan tanah.
.. 13 Jun
Agak sombong, tetapi kalau mendapatkan pendidikan yang baik, ia dapat menjadi seorang yang agung. Ia bisa berhasil dengan bantuan orang yang berlawanan jenis kelaminnya.
.. 14 Jun
Belas kasih, simpatik, artistik, perasaannya peka dan mudah tersinggung, agak sembrono dan pendiriannya tidak tetap.
.. 15 Jun
Terbuka, jujur, rajin, suka akan tata tertib, berbudi baik, teliti dan banyak berpikir serta sering tergesa-gesa dalam mengambil suatu keputusn sehingga kadang kala ia merasa menyesal.


.. 16 Jun
Dapat dipercaya untuk memegang suatu rahasia, rendah hati, suka berpikiran praktis dan pendiriannya kuat serta tidak mudah berubah haluan.
.. 17 Jun
Cerdas, pendapatnya asli dan suka segala sesuatu yang tertib, rajin belajar dan baik hati, pandai mengkritik, kadang-kadang kata-katanya dapat menyinggung perasaan orang lain tanpa ia sadari.
.. 18 Jun
Sopan-santun, artistik dan aktif. Tetapi karena ia suka berfoya-foya dan mengejar kesenangan duniawi, maka perlu dijaga supaya jangan sampai terlalu berlebihan.
.. 19 Jun
Pandai berusaha dan gagah berani. Umumnya bisa beruntung dalam bidang usaha yang disenanginya dan bisa terkenal dalam kalangan masyarakat.
.. 20 Jun
Agung dan agak pemalu. Ia bisa sukses dalam menempuh pelajaran dan bisa berhasil dalam usaha yang bersifat cair, misalnya minyak.


.. 21 Jun
Gerak-geriknya sangat gesit, amat teliti dalam segala urusan pekerjaan dan dapat mengambil keputusan yang pasti. Seringkali terlihat seperti orang yang sombong, tetapi sesungguhnya ia baik dan tidak suka turut campur urusan orang lain.
.. 22 Jun
Kuat, otaknya terang, riang gembira dan suka bergaul dengan semua kalangan. Hanya tindak-tanduknya agak sembrono.
.. 23 Jun
Baik, suka menolong sesamanya, aktif bekerja, agak sembrono dan gampang naik darah, tetapi ini tergantung pada keadaan lingkungan yang mempengaruhi kehidupannya.
.. 24 Jun
Pandai, firasatnya tajam, artistik, suka berpegang teguh pada tradisi lama, gemar akan musik dan kesusasteraan dan pandai mengatur pekerjaan dan organisasi.
.. 25 Jun
Simpatik, setia, sangat teliti dalam mengatur keuangannya, tidak senang terhadap orang yang suka berlaku sembrono. Ia bisa sukses dalam lapangan pekerjaaan yang meminta pertanggungjawaban penuh.


.. 26 Jun
Belas kasih, suka akan pekerjaan sosial dan amal, pikirannya cerdas dan pendapatnya asli serta sering bersikap pesimis. Ia bisa berhasil dalam bidang kesusasteraan.
.. 27 Jun
Ambisius, gagah berani dan ulet dalam memperjuangkan usahanya dan tidak mudah dipengaruhi oleh orang lain sebab pendiriannya kuat. Umumnya ia banyak tertarik pada kegiatan sosial dan politik.
.. 28 Jun
Cerdas, berhati terbuka, suka berterus terang, usahanya banyak sekali dan tindakannya berani serta luwes dalam pergaulan sehingga disukai banyak orang dan ini memberikan keuntungan dalam usahanya.
.. 29 Jun
Aktif, ambisius dan pendapatnya asli. Karena tingkat kecerdasannya tinggi, maka ia bisa menjadi seorang yang terpelajar dan namanya bisa terkenal.
.. 30 Jun
Simpatik, firasatnya tajam, pandangannya luas, ulet dalam berusaha dan banyak berpikir. Ia bisa berhasil dalam pekerjaan yang berhubungan dengan pengadilan atau dalam berspekulasi.


NotakakisikukiriHD : Happy besday buat Pjku and Kak Intanku - 6 June Muahhss

Ceritera Diri : May



~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...~


dah ketinggalan, bulan may neh.. ai tepek la jugak eks..
sebagai perkongsian kita bersama... weeeeee~~~

MEI

.. 1 Mei
Murah hati, suka menolong sesamanya, tajam otaknya dan bisa mendapatkan penemuan-penemuan baru serta firasatnya tajam dan bisa beruntung dalam melakukan segala macam usahanya.
.. 2 Mei
Mudah tersinggung, tetapi sopan, lemah lembut, artistik dan panjang akal serta pandai.
.. 3 Mei
Murah hati, manis budi, jujur, suka berterus terang, suka memaafkan kesalahan orang lain. Umumnya ia bisa berhasil di bidang kesenian, terutama seni musik.
.. 4 Mei
Sangat aktif dan gesit, artistik dan musikal, suka pada pekerjaan kerajinan tangan dan industri. Biasanya ia lebih banyak berhasil di lapangan pekerjaan yang berhubungan dengan kesenian.
.. 5 Mei
Karakternya kuat dan kepribadiannya menarik perhatian umum. Ia dikaruniai dengan kecerdikan yang luar bisaa dan bisa beruntung dalam pekerjaan yang terhormat.


.. 6 Mei
Luar biasa pandai, gagah berani dan penuh kegiatan, tetapi agak keras kepala. Ia bisa memperoleh sukses dalam penghidupannya, terutama yang dilahirkan pada pagi hari.
.. 7 Mei
Berwatak agung dan suka menaruh belas kasihan, tetapi sedikit pemalu. Ingatannya tajam dan gampang mengkonsentrasikan pikiran. Ia bisa berhasil dengan baik dalm menempuh perjalanan hidupnya.
.. 8 Mei
Dapat dipercaya, gemar pada pertukangan, kerajinan tangan dan mesin, maka tidak mustahil kelak ia bisa berhasil menjadi seorang industriawan. Ia memang rajin dan ulet.
.. 9 Mei
Memiliki bermacam-macam kepandaian, otaknya cerdas dan tindakannya berani. Hanya saja ia mudah tertipu karena ia terlalu percaya pada omongan orang, maka sangat dianjurkan untuk selalu waspada.
.. 10 Mei
Wataknya suka berubah-ubah dan tidak menentu. Sebentar merasa optimis, sejurus kemudian merasa pesimis, saat ini merasa riang gembira tetapi beberapa saat kemudian berubah menjadi sedih. Karena itu supaya berhasil dalam penghidupannya, ia harus dididik untuk mempunyai ketetapan hati.


.. 11 Mei
Sangat sopan, simpatik, artistik, lebih suka tinggal di rumah daripada keluyuran di luar rumah. Ia mudah tersinggung, tetapi bisa berhasil dalam melakukan pekerjaan di bidang seni.
.. 12 Mei
Berpandangan luas, cara berpikirnya praktis, pandai membedakan di antara baik dan buruk. Ia bisa berhasil dalam usaha yang dikerjakan sendiri.
.. 13 Mei
Karakternya kuat, agak sombong, suka menguasai orang. Umumnya keberhasilannya dicapai berkat bantuan dari golongan jenis kelamin lain.
.. 14 Mei
Memiliki kepribadian dengan sifat-sifat luar biasa, tetapi sulit dimengerti karena wataknya yang aneh dan suka mempengaruhi orang lain. Ia harus bisa menjaga diri dan mengekang diri dari pekerjaan yang tidak baik.
.. 15 Mei
Hatinya bersifat terbuka, setia, suka menolong sesamanya. Keuletan dalam bekerja, ambisius dan banyak berpikir, menjadikan dirinya cocok untuk memegang pimpinan.


.. 16 Mei
Pikiran dan tindakannya praktis serta penuh kebijaksanaan. Orangnya sederhana tetapi ulet dalam memperjuangkan sesuatu. Ia bisa terkenal dalam lapangan pekerjaan yang cocok dengan cita-citanya.
.. 17 Mei
Pandai, cara berpikirnya praktis dan asli, rajin belajar, suka akan tata tertib yang baik. Ia bisa menjadi penemu gagasan baru yang disegani orang.
.. 18 Mei
Artistik, sopan-santun, cerdas dan luas pandangannya. Sayang ia terlalu suka berfoya-foya.
.. 19 Mei
Gagah berani, giat bekerja dalam menjalankan segala usahnya dan sopan-santun. Selain itu, ia senang bergaul dengan golongan kelamin lain.
.. 20 Mei
Perangainya agung, keamauannya keras dan banyak segan. Sayangnya ia suka terburu nafsu dan sering brangasan. Ia bisa berhasil mencapai ilmu yang dipelajarinya.


.. 21 Mei
Sangat gesit, suka menolong sesamanya tanpa pamrih. Sayang ia agak sombong dan tindak-tanduknya terlalu tergesa-gesa.
.. 22 Mei
Pandai bicara, berani tampil ke muka, aktif dalam segala kegiatan, perasaannya mudah tersinggung. Ia bisa berhasil kalau tinggal jauh dari tempat kelahirannya.
.. 23 Mei
Periang, simpatik dalam pergaulan dan optimis serta suka berbuat sosial.
.. 24 Mei
Sangat tertib dalam segala hal dan suka bekerja dengan penuh tanggung jawab, pikirannya terang dan pendapatnya dapat diterima orang.
.. 25 Mei
Cerdik dan luas pandangannya, suka memegang teguh pada tradisi dan agak materialistis. Ia bisa menjadi pemimpin yang baik dalam perusahaan dan masyarakat.


.. 26 Mei
Sopan-santun, pandaidan artistik, suka pada pekerjaan sosial tanpa pamrih. Ia bisa berhasil dalam lapangan kesusasteran dan kewartawannan.
.. 27 Mei
Memiliki semangat juang yang tak kunjung padam, sangat tertarik pada masalah sosial dan politik. Cocok menjadi pemimpin masyarakat.
.. 28 Mei
Karakternya kuat, sekali waktu menjadi bingung merawa khawatir dan cemas, mudah marah dan sedih tanpa alasan.
.. 29 Mei
Ramah-tamah, budi pekertinya sangat baik dan tidak suka membeda-bedakan orang. Ia bisa berhasil dalam pekerjaan sosial dan yang bersifat keagamaan.
.. 30 Mei
Artistik, tajam firasatnya, sopan-santun dan berlaku baik terhadap sesamanya, tetapi ia harus selalu waspada terhadap penipuan yang dapat menimpa dirinya.
.. 31 Mei
Jujur, mulia, sangat cerdik dan pandai bicara, suak berdamai dan menjauhi diri dari sifat permusuhan. Jika tekun belajar, bisa menjadi sarjana yang tenar.


NotakakisikukiriHD : happy besday buat ayahku - 14th May and abangku, Rizal - 15th May.. and also JMku - 18th May. Semoga kalian sihat2 selalu...

Selamat Hari Bapa

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang...~


Selamat Hari Bapa buat ayahandaku, En. Sidek bin Samat..
Oghe saye ayoh banyok2..... banyok3... banyok1000liun.. muahhhh

Notakakisikukiri HD : Semoga ayoh sentiasa sihat sejahtera dan diberkatiNya selalu