Tuesday, November 22, 2011

Cerita Pasal Bola : Malaysia Raih Emas Bola Sepak Sukan SEA ke 26




Salam Semua..
Lama tak jumpa, hehe..

Aaahh.. serius sukaaa.. hepiii..... Auuummmmmm!!! Grrrrr.. Roarrr!!!
Sapa tak suka kan... Setelah berhempas pulas skuad Harimau Muda melayan keletah (keletah keerr??) sang garuda yang angkuh (huhu!) dan poyo.. (huhu lagi) akhirnya kita berjaya merangkul PINGAT EMAS di Sukan Bola Sepak Sukan SEA ke 26, di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

Sangat-sangat-sangat- mencemaskan detik2 semalam... Sakit jantung! :D Semua umpama menahan nafas sehingga detik sepakan penalti yang terakhir!

At last.. WE WONN!! Yeaaayyyyyyyyyyyy!!!!!!!

Walaupun sungguh menyamfaahhh dengan segala tipu daya, muslihat mahupun sinetron sang garuda.. sume terhapus dengan kemenangan yg sangat-sangat-sangat suweeetttttt ini!

Tahniah buat semua pemain dan tak lupa jurulatih dan bla bla bla .. (tak tersenarai neh kalo nak listing kt sini)

Apapun, kemenangan kepada IBU SEGALA PINGAT itu membuatkan kesemua rakyat Malaysia senyum sepanjang hari.. phewww.....

So apalagi.. kita layan je sebarang sedikit gambau.. hokay... ;)


 
upper : haha.. sedikit lawak from FB... ntah sapaaa la yang rajin sangat buat mendalah camni kan.. kekeke

lower : Jom layan klip kat bawah ni




     


NotakakisikukiriHD: Comey nyaaa NAzmi Faiz... Ai suka Syahrul Azwari.. Owh, Yong Kan Yong jugakkk.. (yg umpama actor korea ittew taawww.... ngeeeeeeee) Op coz, Apex KFCM, Badrol Bakhtiar - ur sepakan memang penuh dramatik la bro...! and also Asraruddin, tandukanmu memang mabeles! Muaahh semua... *Haish, semangat pulak aku ni eks.. haha!*

Wednesday, November 2, 2011

Mari Dengar Satu Cerita : Kenapa tak ceroboh saya?

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

~Lihatlah sekitar alam..
Dunia luas terbentang..~



Hi Kawan2.. ini ada satu perkongsian cerita yang aku dapat from net.
Mari kita baca dan teliti bersama.. (Yea, taw.. panjang la sikit kan? -cam tak biasa, heeh-
tapi, apa kata luangkan masa - alah, baca je la..)

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan berseorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.
Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.
Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..
“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)

Perogol tu jawab:
“No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

MORAL CERITA INI???
Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita. Wanita tadi pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya.

sumber : i luv islam
 
NotakakisikukiriHD: “…Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya …”

[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]