Monday, July 22, 2013

Perihal Kaum Adam : Kenali Karektor Lelaki Di Sebalik Tempat Berdating




Tahukah korang, kita boleh kenali karakter seseorang lelaki di sebalik tempat / kawasan si dia sering ajak kita ‘berdating. Jom jom kita ikuti dan rungkaikan karakter masing-masing mengikut tempat2 dorang selalu dan suka ajak berdating seperti di bawah : -


PUSAT HIBURAN (wayang, karaoke dan sebagainya) :
Hati-hati! Lelaki seperti ini adakalanya tidak boleh di percayai.  Si dia seorang yang berahsia. Lelaki seperti ini memang suka habiskan masa dengan pekara-pekara yang menghiburkan dirinya sahaja. Adakalanya mereka suka berdrama. Mereka juga mudah terpengaruh dengan apa yang di lihatnya.

MAKAN MALAM :
Tidak di nafikan lelaki yang gemar ajak kamu makan malam adalah lelaki yang berjiwa romantik dan sangat gentlemen. Mereka sangat menyayangi kamu! Baginya, hari-harinya harus di akhiri dengan berjumpa kamu. Mereka suka melihat kamu bahagia. Jika kamu tidak sihat, mereka lah orang pertama yang akan jaga kesihatan kamu. Jadi, jangan terkejut jika kamu menerima sejambak bunga dengan sekeping kad ‘get well soon!’.

KEDAI MAKAN :
Lelaki yang suka mengajak kamu ke kedai makan adalah lelaki yang benar-benar ingin mengenali kamu. Mereka sanggup menghabiskan masa mereka untuk rapat dengan kamu. Lelaki seperti ini sebenarnya bijak, mereka menggunakan cara yang bersahaja dan santai untuk kamu lebih selesa bila bersamanya. Mereka sukakan hubungan yang ‘slow & steady’. Mereka bukanlah seorang yang suka mendesak. Malah sifat ‘give & take’ si dia akan membuatkan kamu lebih di hargai.

MELANCONG / BALIK KAMPUNG :
Wah, huntungnya jika kamu miliki seorang lelaki seperti ini! Dia seorang yang sangat memberi komitmen dengan kamu. Bila bercinta si dia benar-benar serius. Si dia seorang yang setia pada yang satu. Tidak kedekut dan sanggup buat apa sahaja demi menjaga hati kamu. Percayalah, jika seorang lelaki gemar mengajak kamu pergi bercuti atau balik kampungnya itu bermakna si dia benar-benar ingin menghabiskan masanya hanya dengan bersama kamu.

SOCIAL MEDIA :
Lelaki seperti ini hanya hebat di alam maya sahaja. Bila di dunia realiti si dia bukanlah sesiapa. Malah adakalanya perangainya juga agak mengjengkelkan dan sangat ‘poyo’. Mereka lebih selesa berdiri di belakang daripada berdiri depan dengan sesuatu. Lelaki seperti ini juga ada bahayanya. Mereka tidak serius dengan hubungan yang ada. Mereka lebih selesa mempunyai hubungan yang terbuka dan tidak terikat dengan komitmen.

TEMPAT BERSEJARAH :
Si dia seorang yang sangat ‘evergreen’. Mungkin bagi sesetengah orang, lelaki seperti ini sangat membosankan tetapi sebenarnya lelaki seperti ini juga menyeronokan tapi dengan cara ‘old school’. Jika kamu dapat faham jiwanya yang suka dengan benda-benda antik, pasti si dia akan hargai kamu seadanya juga.

TAMAN BUNGA /  REKREASI :
Inilah lelaki yang dalam hatinya ada taman. Lelaki seperti ini suka di beri perhatian dan di manjakan oleh kamu. Mereka lebih suka berdua-duaan sahaja. Ada kalanya lelaki seperti ini agak mementingkan diri sendiri sahaja. Sukar untuk di bawa berbincang. Tersalah cakap sikit mesti si dia akan tarik muka atau merajuk. Tidak di nafikan juga, lelaki seperti ini memang agak cemburu orangnya. Bagi si sia, kamu hanya miliknya.

TEMPAT  AKTIVITI EKSTREM
Lelaki seperti ini seorang yang sangat mementingkan kesihatan. Mereka lebih gemarkan hubungan yang ‘sihat’. Bagi mereka, bercinta tu bercinta juga tapi kesihatan kena jaga juga. Mereka sangat cerewet. Malah ada kalanya mereka juga ada ‘kepala angin’ mereka. Tetapi, jika mereka di layan dengan baik, maka di balasnya dengan baik juga. Sifat disiplinnya memang sesuai untuk di jadikan sebagai seorang pemimpin. Jika bersedih, si dia bijak menyorokkan perasaannya daripada di ketahui.


sumber : REMAJA

No comments: