Edisi Jalan Jalan : Bukit Tinggi, Pahang



Hiii kenkawan... 

Alang-alang dah update, jom kita update lagi belog ini yer.. hiiiiii~~

Sementelah kebanyakan family The Sidek's ada kat KL ni kan, so keesokan hari selepas final Piala Malaysia tu, kami sepakat berjalan-jalan ke Bukit Tinggi, Berjaya Hills Resort, yang berada di negeri Tok Gajah yang menang Piala Malaysia ttuu... hehe..

Dalam sakit kepala berdenyut-denyut tu (sedari petang kat stadium tu lagi), sempat lagi ai entertain my adiks beradiks dan mak ke sana okeh. Alah, lagipun dekat jer kat sini kan... Sejam jer kot nak ke sana dari KL ni.. Aku penah pergi dulu tapi tak jalan sangat la.. Maklum situasi dan orang tidak mengizinkan... So now, selepas 8 tahun kot, aku ke sana lagi... with my family..

Seronok di sana, sambil ber kemho (camwhore) la, apalagik.. kihkihkihhhhhh

Situasi di Bukit Tinggi, Pahang ni memang seswai untuk jalan-jalan santai2 bersama family to ease ourselves... lari dari hiruk pikuk kota  ^___^   Tempat2 menarik kat sana lebih kepada bangunan ala-French yang menarik la kan.. Lebih di kenali dengan nama Colmar Tropicale. Selain tu, Japanese Village juga salah satu lagi tempat yang sangat serene dan menenangkan.. Canteekk sangat... Rabbit Farm jugak seswai untuk hiburan anak2 kecil.. Tapi kami tak berkesempatan ke Rabbit Farm tu sebab kejar masa Abang ku nak terus balik ke Kelantan, kang lambat pulak pergerakan, lambat pulak sampai di KB. 

Bayaran untuk masuk dan bersiar-siar di sana adalah RM 12 untuk dewasa dan RM 8 untuk kanak-kanak.

Lebih kurang pukul 3 petang, kami beransur.

Jom layan beberapa pic kemho kami aritu... kihsskihsskihsss..























NotakakiHD : Nice place... Nice sceneries.. Will go there again, surely :)

Comments

Popular posts from this blog

Edisi Jalan-Jalan : Ber-CH- lagik...

Novel : Kemelut Kasih - Part 33

Novel : Kemelut Kasih - Part 27