1 Muharram

Satu Muharram detik permulaann
Perkiraan tahun Islam hijrah
Perpindahan nabi dan ummat Islam
Dari kota Mekah ke kota Madinah

Atas keyakinan dan iman yang teguh
Kaum muhajirin dan Ansar bersatu
Rela berkorban
Harta dan nyawa
Demi menegakkan Islam tercintaaa...

corus :
Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu mari semua
Kita sambut Maal Hijrah.. aaaa
Tingkatkan semangat
Tegakkan syiar Islam

Untuk Sepanjang Zaman..

Untuk Sepanjang Zamaaaaannn.....

(Hijrah!!)

Masih kah dikau ingat lagi lagu ini..??
Suatu ketika dahulu..... setiap kali menjelangnya Tahun Baru hijrah ini.. maka akan kedengaran lah lagu ini... dan diulang ulang ulang tayang.... berkali kali sehari.... Seolah-olah amat bersemangat utk menyambut Tahun Baru Hijrah ini.. namun... dewasa ini.... di akhir2 ini.... sudah payah utk kita dengarkannya... Aku pun tak tau sama ada mmg ada ditayangkan kek tivi RTM tuh ka... atau idok.. sbb aku mmg dah sah sah jarang pun bukak siaran TV nasional milik kerajaan itu... kui kui... maklum la.. semenjak dua menjak ada Asterok neh kan.. huhuu.... So, tetiba aku terasa nak nyanyikan plak lagu ini.. Terngiang ngiang di telingaku....

Maka... Aku pun menyanyi lah.. dan dibantui adik aku Wanie.. maka akhirnya siaplah gak lirik lagu yg secara hengat2 lupa ini.. wakakka.... Tapi siyes, nak sangat mendengar lagu ini kek tivi... Pls... siarkan.... naik sket semangat neh... huhuu.....

Mudah2an tahun baru ini membawa lebih keberkatan dan kebaikan dalam hidup kita semua...

(hu hu huu.. belum hbs lagi rupanya hapdet aku pasal tahun baru neh kan.. kui kui)

Comments

Popular posts from this blog

Novel : Kemelut Kasih - Part 33

Edisi Jalan-Jalan : Ber-CH- lagik...

Novel : Kemelut Kasih - Part 27